2017. október 16., hétfő

3. Nap - Tarsus


Általában nem jellemző rám, de mostanában boldogan pattantok ki az ágyból. A többiek lementek a partra jógázni, de én nem tudtam megülni a fenekemen. Kényelmesen elkészülök (kávé, reggeli, netezgetés a napsütéses teraszon, maximumon szól a török zene - priceless! :)

Elindultam, jön a busz, messziről integettem. Amikor mellém gurult, akkor láttam csak, hogy nem egy helyi busz, hanem egy helyi lakos kisbusszal. Próbáltam visszakozni, de nem hagyta. Nagyon kedves volt, elvitt Tasrsusba (20km), annak ellenére, hogy a teljesen az ellenkező irányba tartott eredetileg. :) Bámulatos, de a pár száz szavas gyér török tudásommal remekül elkommunikáltunk, ragad rám a nyelv, mint a kosz! 
Tarsus gyönyörű, nagy múltú történelmi város, rengeteg látnivalóval. Bejárom az óvárost: Kleopátra kapu (a legenda szerint Kleo Tasrsusba járt titkos randevúkra a szeretőjével :), St. Pál templom és forrás (St. Paul kilisesi & kuyusu), Tomb of prophet Daniel (Danyal Makamı - akit a pletykák szerint oroszlánok neveltek fel ), Történelmi lakóházak, Régi Mecset (Eski Mosque) Nagy Mecset, fedett bazár (Kirkkaşık Bedesteni). Felfedezéseim során szóba elegyedtem iskolás kislányokkal, egy fiatal párral Istanbulból, valamint egy idős turistacsoport is 'befogadott'. Az angol tudásom minden esetben felesleges volt természetesen, de pont ez a szép benne :) .

Az óváros után a természeti szépségeknek kívántam hódolni, így a Tarsusi vízeséshez (Tarsus Şelalesi) mentem, ahol a önkéntes barátaimba botlottam. Sziklamászás, vízeséses mosolygós csoportképek pipa! Kis pihenő, çay (török tea), sucuk ekmek (húsos török kenyér zöldségekkel) gyönyörű környezetben. Sötétedéskor után egy kis vásárlásra is maradt időm (750 Ft-ért egy nadrág) és a térségre jellemző helyi italt is megkóstoltam: ez a şaglam, amit fekete répából, bulgurból készítenek, borssal és sóval ízesítenek. Kis kocsiból bódékból árulják minden második sarkon, 1 pohár 1 líra (kb 75 Ft). Egészséges, természetes vitaminbomba. Külön örömömre szolgált, hogy a csípős szószból annyit tettem bele, amennyit nem szégyelltem.

A hagyományos módon tértem vissza a szállásra, de sehol sem volt senki. Gyors telefont követően kiderült, hogy a csapat többi része a falu centrumban vizipipázik... Vissza az egész, séta, stoppolás... Felvett egy merészen dekorált "pimp v. party busz", kiderült, hogy a sofőr a szervezőnk testvére. Nagyvonalúan megvárta míg kifüstöltük magunkat és hazafuvarozta szerény társaságunkat a nem mindennapi járművel. A mai nap sem telt unalmasan!


 Alkalmi sofőröm :)
 Kleopátra-kapu


 Teázó...

 ... és kötelező teaszünet! :)

 Szárított finomságok

 Gözlükolu

 Mosque

 Ókori út

Şalgam bódé
 
 A nedű

 Csapatunk a vízesésnél :)

 St. Paul templom



 Bazaar

 Mosque

 Nagy óra, büyük saat

 Török turistacsoportom

 Új barátok Isnabulból

 Történelmi házak


 I love Tarsus
 Vízesés (Şelale)

 Idill
 Vacsiebéd :)

 Pimp bus

 Esti nargile

 Hazafelé...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hoş geldin! - Üdvözöllek!

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy megosszam az élményeimet, tapasztalataimat, amelyeket ez alatt a 2 szűk hónap alatt szerzek Mersinben...